Forum Forum Użytkowników SE Strona Główna


Forum Użytkowników SE
Forum o wszystkich SE
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Regulamin
admin1
@Administrator
@Administrator


Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/20

1. Informacje o regulaminie:
a) Regulamin jest zbiorem zasad, których przestrzeganie ma pozwolić wykorzystać forum w sposób optymalny.
b) Celem niniejszego regulaminu nie jest ograniczanie swobody korzystania z forum, ani tym bardziej ograniczanie dostępu do niego komukolwiek.
c) Regulamin ten jest w trakcie tworzenia (wszelke uwagi zgłaszac)
d) Każda osoba korzystająca z forum jest zobowiązana do przestrzegania regulaminu. Nieznajomość regulaminu nie jest wytłumaczeniem w sytuacji jego łamania.
e) Zapoznać się z regulaminem należy przy rejestracji na forum. Należy pamiętać, że dokonując rejestracji automatycznie zgadzamy się na przestrzeganie niniejszego regulaminu.

2. Cele forum:
a) Forum umożliwia uzyskiwanie pomocy przy rozwiązywaniu problemów, wymianę opinii i doświadczeń.
b) Jednym z celów funkcjonowania forum jest tworzenie wspólnoty użytkowników produktów wydawanych przez Sonny Ericsson
c) Działanie forum opiera się na wzajemnej pomocy wszystkich użytkowników.

3. Zasady panujące na forum:
a) Treści publikowane na forum muszą być zgodne z polskim prawem.
b) Zabrania się publikowania na forum treści i materiałów wulgarnych, pornograficznych, nieetycznych, obrażających czyjeś uczucia religijne lub uznawanych powszechnie za obraźliwe.
c) Korzystanie z forum jest całkowicie bezpłatne.
d) Moderatorzy dołożą wszelkich starań, aby nadzorować wypełnianie regulaminu.
e) Zakaz reklamowania innych forów bez zgody Administratora.

4. Kary stosowane na forum:
a) W przypadku drobnych odstępstw od obowiązujących zasad, stosowane będzie upomnienie, wraz ze wskazaniem punktu w regulaminie, który został naruszony.
b) Osobom permanentnie i celowo łamiącym regulamin, administrator postara się uniemożliwić korzystanie z forum.
c) Posty, których treść jest wynikiem nieznajomości obowiązujących na forum zasad, będą blokowane, usuwane lub przenoszone.
d) Posty rażąco naruszające regulamin, będą bezpowrotnie usuwane z forum.
e) W przypadku jakichkolwiek wątpliwości należy zwrócić się do grona moderatorów.
f) Użytkownik może dostać ostrzeżenie wtedy, gdy jego ranga zmieni się z Nowy na Użytkownik.
g) Za drobniejsze wykroczenia(np. nie zastosowanie BBcode) jest ostrzeżenie ustne.
h) 3 ostrzeżenia ustne = 1 pisemne.
i) Po 5 ostrzeżeniach pisemnych użytkownik ma zablokowany dostęp do forum przez 3 dni.
j) Po 10 ostrzeżeniach pisemnych użytkownik ma zablokowany dostęp do forum przez 7 dni.
k) Po 20 ostrzeżeniach pisemnych użytkownik nie ma dostępu do forum aż Administrator odblokuje mu dostęp(może mu nie odblokować).


II. Wskazówki ogólne:
a) Porad dotyczących obsługi forum należy szukać w FAQ forum.
b) W przypadku problemów z obsługą forum wynikających z nieznajomości jego mechanizmów, użytkownicy mają prawo zadać pytanie moderatorom.
c) Rejestracja na forum jest dobrowolna. Daje ona jednak szereg przywilejów.
d) Jedna osoba ma prawo do założenia jednego konta i jest zobligowana to korzystania na forum wyłącznie z niego.
e) Podczas rejestracji jedynymi wymaganymi danymi są: adres email, pseudonim, model telefonu i hasło.
f) Wybierając dla siebie pseudonim, należy postarać się aby był on unikatowy i nie powodował wprowadzenia kogokolwiek w błąd
g) Maksymalna długość podpisu (sygnatury) to 255 znaków.
h) Maksymalnie w podpisie mogą znajdować się 3 wiersze, czcionka nie powinna być wieksza niż 14pt.
i) Należy sprawdzić czy temat nie był już na forum poruszany i czy odpowiedź na pytanie już nie padła. Forum wyposażone jest w mechanizm wyszukiwania treści.
j) Jesli to możliwe rozpoczęciem wątku powinno się poszukać odpowiedzi w wyszukiwarkach internetowych.

III. Prawa i obowiązki
1. Gości (niezarejestrowanych):
a) Każdy gość ma prawo do pisania wiadomości (postów).
b) Przeglądanie struktury forum, FAQ, regulaminu, przeszukiwanie forum, przeglądanie listy użytkowników, czytanie wszystkich opublikowanych wiadomości i pisanie postów.
c) Każdy gość ma prawo do rejestracji, co powoduje zmianę jego statusu na "użytkownika".

2. Użytkowników (zarejestrowanych):
a) Każdy użytkownik posiada prawa gościa.
b) Użytkownikom wolno głosować i tworzyć ankiety.
c) Użytkownicy mogą edytować własne, wysłane już posty, oraz kasować je o ile nikt na nie jeszcze nie odpisał.
d) Każdy użytkownik posiada własny profil i ma prawo wykorzystywać wszelkie jego funkcjonalności.

3. Moderatorów:
a) Moderatorzy posiadają wszystkie uprawnienia zwykłych użytkowników.
b) Moderatorzy powinni służyć radą i pomocą niedoświadczonym użytkownikom forum.
c) Moderatorzy mają możliwość publikowania ogłoszeń i tematów przyklejonych.
d) Moderatorzy mają obowiązek czuwać nad porządkiem panującym na forum, oraz interesować się publikowanymi treściami intensywniej niż zwykli użytkownicy.
e) Moderatorzy mają prawo przenoszenia tematów do innych kategorii w celu poprawienia spójności poruszanej na na danym forum tematyki.
f) Moderatorzy mają prawo do blokowania i odblokowywania tematów.
g) Moderatorzy mają prawo dzielenia wątków na części.
h) Moderatorzy mają prawo kasowania postów innych użytkowników.
i) Moderatorzy mają prawo edycji nie swoich postów.
j) Moderatorzy mają pierwszeństwo przy kontaktach z administratorem, a ich opinie są szczególnie brane pod uwagę przy wprowadzaniu zmian na forum.
k) Moderatorzy nie powinni nadużywać swojej władzy.

4. Administratorów:
a) Administratorzy posiadają wszystkie uprawnienia moderatorów.
b) Administratorzy posiadą najwyższe uprawnienia na forum.
c) Administratorzy mają prawo zablokować wybranym użytkownikom dostęp do forum, ze względu na naruszanie regulaminu.
d) Administratorzy mają obowiązek uwzględniać opinie użytkowników i moderatorów w sprawach zmian na forum, nie są jednak nimi w żaden sposób zobligowany.
e) Administratorzy mają obowiązek dbać o prawidłowe funkcjonowanie forum w ramach swoich możliwości i umiejętności.
f) Administratorzy mogą zmieniać skład grup użytkowników i moderatorów.

IV. Inne ważne zasady:
a) Każdy użytkownik powinien starać się pisać na temat.
b) Każdy użytkownik powinien starać się zaznaczyć w tytule wiadomości czego ona konkretnie dotyczy (złe tytuły to "Ważne", "Pomocy!" itp).
c) Każdy użytkownik powinien starać się wysyłać wiadomości na odpowiednio do tego przeznaczonym podforum tematycznym.
d) Do regulaminu dołącza się dodatkowe zasady panujące na danym podforum (np. przedrostki w temacie).
e) Niedopuszczalne jest zakładanie tego samego tematu na kilku forach. Należy wybrać najwłaściwsze forum i na nim poprzestać.
f) Każdy użytkownik ma prawo do swoich poglądów i opinii, dlatego nie należy rozpoczynać tematu, który najprawdopodobniej doprowadzi do powstania konfliktu między użytkownikami.
g) Odpisując na czyjeś pytanie starajmy się być konstruktywni i pomocni. (Posty typu: "popieram przedmówcę" lub "u mnie to samo" nic nie wnoszą do dyskusji.)
h) Jeżeli nie znasz odpowiedzi, nie pisz nic. Po prostu czekaj.
i) Jeśli masz uwagi do użytkownika forum, które są niezwiazane z tematem prowadzonej dyskusji (np. błedy ortograficzne lub gdy masz żal do użytkownika) przekaz je wiadomością prywatą (PW) lub emailem, nie rób tego poprzez forum.
j) Cytując inne osoby, wytnij fragmenty nie dotyczące bezpośrednio problemu. Załączanie całej wypowiedzi na pewno znudzi czytających. Pamiętaj o objęciu cytatu znacznikami BBcode [ quote ].
k) Fragmenty kodu obejmuj znacznikiem [ code ].
l) Kontroluj przed wysłaniem napisany przez siebie tekst. Korzystaj z opcji Podgląd.
ł) Pisanie wielkimi literami traktowane jest jako krzyk.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Regulamin
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi